Měsíc bez cukru, mléka a mouky - jdeme do toho!

09.02.2015 22:25

"Chystám se na velikonoční půst a vím, že to bude zabíračka, tak kdyby se ti chtělo taky, můžeme si sekundovat. Počínaje 18. únorem, konče 5. dubnem." napsala mi kamarádka. Se zbláznila asi... Nebo ne?

Postní doba trvá čtyřicet dní (kromě nedělí), kdy jste jen o jednom větším jídle, bez masa včetně ryb, mléka, cukru, vajec a mouky. Alkohol a kafe samosebou taky na jídelníčku nenajdete. Omezuje se taky pohyb a člověk se zaměřuje na sebe sama zevnitř. Prostě jedno velký ÓM.

Ne, půst rozhodně dělat nebudu. Nicméně červíček ve mně hlodal... celková očista by přece bodla. A taky ukončení večerních výjezdů do sekce Sladkosti zní dost lákavě. A když jsem zvládla měsíc bez kafe, tak by to šlo i bez cukru... Here we go!

půst a velikonoce bez cukru a mouky - trn z paty, motivace

Jak bude vypadat měsíční očista

Bez mouky, cukru a mlíka. Maso omezím na ryby, maximálně krůtí. Vejce ponechávám. Bezlepkové výrobky mají zelenou, nicméně ovesné vločky v jídelníčku zůstávají. Jedu už zvolna teď, naostro od 18. února nonstop až do konce března. Drobný ústupek jsme udělaly společně s "postní" kámoškou na plánovaném tanečním víkendu, kde proudem teče moravské vínečko. Ani tam se ale nesmíme úplně utrhnout ze řetězu, jinak nám bude blbě a celý pseudopůst bude v řiti.

Přípravná fáze

Kamarádka se vydává do McDonaldu, aby se symbolicky rozloučila s nezdravou stravou. Peču poslední mouko-cukro-tvarohový koláč, abych zpracovala, co ještě máme doma. Likviduju zásobu čokolády, aby mě to pak nedráždilo. Hrozná oběť...

Probíhají první pokusy o bezcukrové a bezmoučné dny, aby se pak tělo neleklo. Ke své smůle zjišťuju, že sušené banány se očisty účastnit nebudou. Spotřeba jablek se ale rapidně zvyšuje.

Nafasovala jsem detox čaj. Do zeleného ječmene sbírám odvahu.

Pilně se hrabu ve výživových hodnotách, aby na tom tělo vyhrálo, nikoliv tratilo. Výletím ještě víc než předtím do zdravé výživy. Napakovala jsem se balíkama luštěnin a rýže. Buduju solidní zásobárnu tempehu, tofu, kukuřičných špaget a oříšků. Zatím to rozhodně nevypadá na hlad.

Doba předpostních telefonních hovorů se prodlužuje. Ještě větší útratu za telefon očekáváme v době cukrových krizí.

"To budeš pěkně protivná." Ano, chystám mého drahého na minimálně 14denní premenstruační syndrom, kdy se budu oklepávat z nedostatku cukru. Všem čtenářům, kteří se mnou přijdou do styku v reálném životě, chci říct jen... Sorry!

Co mě bude držet nad vodou

Jablka. Skořicový čaj a Caro. Kvalitní med pro chvíle, kdy bude nejhůř. Únorová výzva na Facebooku. Myšlenka, že jsme v tom dvě. Telefon při ruce, až na mě půjde zdánlivě neodolatelná mlsná. Uklidňování kámošky, až bude mít krizi, protože já to zrovna budu strašně zvládat. Víra, že bez cukru se dá žít (ovoce povoleno). Vidina lepší pleti a kůže. Blog, kam si zapíšu vývoj našeho gastroblbnutí.

Dosavadní zjištění

Nabídka bio obchodů se rok od roku zlepšuje. Dokonce se podle prvních propočtu jídelníček finančně vyplatí. Oříšky sice rozpočet zvyšují, ale jinak prostě čočka a salát zkrátka nestojí tolik...

Přemýšlení, co budu jíst, mě zatím baví. Díky bohu za salátový bar Delmart a Loving Hut. Domácí vaření to ale každopádně jistí.

Nakonec i bez půstu nejím jako úplný prase. Rostlinný mlíka piju stejně, pečivo a jogurty omezuju i tak, kafe si dávám výjimečně. Ale ty sušenky, čokolády a koláče budou bolet!

Při pohledu na dort na fotce výše se mi kroutí panenky. Ty vole, tohle nedám...

 

Kam dál na Trnu z paty?

blog Můj luxus? Žemlovka, obroušené paty a modrá zeď
blog Nejím, abych cestovala. Cestuju, abych jedla

Zkušenosti, rady? Připojí se někdo? :)

DO IT!

jassy 17.02.2015
Držim palce, směle do toho! Jsem zvědavá na tvé poznatky a zvládání fází "půstu" :D

Re: DO IT!

Monika 18.02.2015
Díky za podporu, bude třeba. :) Poznatky se už nabalují - a to je teprv první den!