Travel Bible: Návod, jak se stát digitálním nomádem

28.08.2016 08:57

trnzpaty travel bible recenze petr novák letenky matouš vinš naučmese

Vybli Travel Bibli, řekl by možná Tomáš Hanák. Já říkám: Vybli se na cestovky a vyraž jen tak. Tahle kniha vás totiž připraví od A do Z na dlouhodobé cestování.

Petr Novák a Matouš Vinš jsou digitální nomádi a sepsali knihu, která podporuje lidi v dlouhodobém cestování. Hodně se řeší největší otázka: peníze. Konkrétně jak ušetřit na cesty, jak ušetřit a jak nakupovat levně. 

Klucí to lehce ladili do biblického stylu, což se projevuje jen v drobnostech - třeba že si říkají apoštolové nebo úvod končí slovy ámen. Když si necháte posílat jejich newslettery, biblický copywriting na vás bude koukat i z mailů.

TravelBible má tři části:

Před cestou je nejvíc motivační část. Ta vám vysvětlí, proč se vydat na cesty, jak to zvládnout finančně, jak překonat strach z neznámýho, fígle na letenky, jak se zařídit a co zabalit.

Na cestě řeší jak ušetřit na cestách, jak se učit jazyky, jak probíhá digitální nomádství, jak si přivydělat nebo dobrovolničit v zahraničí.

Po cestě ukazuje, jak zpeněžit načerpané zkušenosti - fotobanky, přednášky, blogy.

Stáhněte si ukázku zdarma »

Verdikt

Jedno velký wow zažije asi každej, kdo sedí v práci a sleduje fotky cizích lidí z cest na Instagramu. Pokud už máte skoro sbaleno jako já nebo nečetla všechno možné o digitálním nomádství už předtím, aha momentů zažijete méně. Ale kamarádka netknutá cestovatelskými blogy pěla ódu a nedivím se. Všechno o digi nomádství a nejenom o něm máte na jednom místě.

Já jsem se nejvíc zakousla do letenkový části. Pokud znáte jen Pelikána a SkyScanner, tak vám Petr a Matouš ukážou nevídané. Pustila jsem se po přečtení rovnou do hledání a letenku do Soluně jsem fakt sehnala za směšných 1500 Kč. Jenže z Polska a dvěma přestupy bez zavazadel (takže pohodlí zvítězilo a stejně letím z Prahy za čtyřku).

Trochu mě v Travel Bibli zaskočilo, když jsem narazila na skoro okopírované pasáže jiných knížek. Chápu, že inspirace knihou Čtyřhodinový pracovní týden se do psaní projeví, ale aspoň zdrojování by bodlo. 

Jako u všech moderních návodů, autoři moc  nemůžou za to, že některý doporučovaný projekty už neexistují (jako Čech ve Vietnamu). A proto mají členskou sekci, kde info aktualizují.

Já se nejvíc zakousla do letenková části. Pokud jako já znáte jen Pelkána a SkyScanner, tak vám Petr a Matouš ukážou nevídané. Pustila jsem se rovnou do hledání a letenku do Soluně jsem sehnala za směšných 1500 Kč. Jenže z Polska a dvěma přestupy bez zavazadel. Takže pohodlí zvítězilo a stejně letím z Prahy za čtyřku.
Trochu mě v Travel Bibli zaskočilo, když jsem narazila na skoro okopírované pasáže jiných knížek. Chápu, že inspirace někým zásadním jako Tim Ferris se projeví do psaní, ale aspoň zdrojování by bodlo.

Komu se bude líbit knížka Travel Bible? Tomu, kdo:

  • není v srdci turista, ale cestovatel
  • uvažuje o digitálním nomádství
  • hledá nakopávák k vycestování na delší dobu
  • shání levné letenky

Petr Novák a Matouš Vinš, BlueVision, 2015. 224 stran.

 

Poznámka: Recenzi jsem psala nezávisle na autorech.
Od ledna 2017 píšu externě články pro web Travel Bible.

 

Kam dál na Trnu z paty?

recenze Restart - bible podnikatelského minimalismu
recenze Čtyřhodinový pracovní týden