Recenze Skvělé služby aneb Proč ráda jezdím Student Agency

01.08.2014 13:45

Tuhle knížku chválí snad každý twitterující volnonožkář, takže přirozeně přibyla i na můj seznam "Co číst" (neříkejte, že takový nemáte!).

Podle názvu jsem nejdřív myslela, že jde o překlad - a ono ji přitom zplodilo pět odborníků okolo Jihomoravského inovačního centra.

Tenká, ale detailní knížka shrnuje, proč být osobitý, jedinečný a vůbec nejnejnej na poli služeb a vůbec jakéhokoliv prodeje - od tlačítka na webovkách, přes viziky až po daňový doklad. Skvělé služby hodně pracují s termínem design služeb a zakládají úspěch na přínosu, použitelnosti, komplexitě a empatii. Také popisují devět nástrojů, jak přesně zjistit, co váš zákazník chce. Jen skvělé služby vám totiž udrží nevěrné zákazníky.Skvělé služby, Grada - recenze, knihy, motivace, blog Trn z paty

Verdikt

Konečně chápu, proč se vždycky těším na cestu (!) do Brna nebo do Karlových Varů. Protože tam jezdím se Student Agency. Dají mi čokoládu a noviny, sluchátka... čas jen pro mě, pohoda. SA změnila můj přístup k cestování a vytvořila úplně novou potřebu ve službách, kde se předtím nikdo moc nenamáhal ve stylu "hlavně že to má kola a jezdí".

Ale zpět ke knize... Až si budou prodavačky stěžovat, že kvůli heslu "zákazník=náš pán" s nimi všichni vy******jí, dejte jim ji přečíst. Nebo ještě spíš jejich zaměstnavateli. V první půlce se to hemží příklady konkrétních firem a jejich postupů - palec nahoru -, ale jsou rozvržené do boxíků nepravidelně mezi texty, takže mě to nutilo pořád očima přeskakovat. Dočíst odstavec v kuse byla vcelku práce.  Palec tak nějak uprostřed.

Na začátku sice autoři slibovali, že Skvělé služby napsali jednoduše a prakticky, ale v kapitole o nástrojích pro zlepšování služeb jsem se dost ztratila. Asi proto, že žádnou firmu nemám, a tak to na mě bylo moc abstraktní. Kdo se trochu vyznáte, tak vás potěší detailní návody, jak si prošlapat cestičku k zákazníkově spojenosti. Včetně časové náročnosti.

Na to, že má knížka něco přes 150 stran, si autoři dopřáli poctivé selfie včetně fotek, představení a poděkování. A protože knížku psalo pět lidí, zabírá to celkem dost stran. Ale zas víme pořádně, kdo za knížkou stojí, jaké projekty dělali a (což mě bavilo nejvíc) jaké služby v ČR jim připadají na palici. Kupodivu Opencard je zmíněná jen jednou. :)

Komu se bude líbit knížka Skvělé služby? Tomu, kdo:

  • má firmu nabízející služby a už se orientuje, jak to na tom trhu funguje
  • chce, aby jeho firmu zákazníci milovali
  • neví, v čem vězí úspěch firem jako IKEA nebo Starbucks


Skvělé služby. Praha: Grada. 2013, 160 stran
ofišl stránky Skvělé služby
Za recenzní e-knihu děkuji Knihy.iDNES.cz

Kam dál na Trnu z paty?

Co vy a Skvělé služby?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.