Nechť tě provází síla... a Pomodoro

29.12.2013 14:24

"Nechceš si toho budíka nastavit na něčem, co tolik netiká?"

Moje nová kuchyňská minutka od Ježíška začala odpočítávat 25 minut a přítel si ťukal na čelo, na co jako potřebuju k psaní seminárky budíka. Na co? K jejímu dodělání! S technikou Pomodoro se mi to povedlo dřív, než jsem čekala.

 Pomodoro není žádný sofistikovaný pomocník. Jeho princip = totální jednoduchost! Jen natáhnete minutku na 25 minut, pak si dáte pauzu. Pak zas natáhnete... a tak dále, dokud nedokončíte úkol.

Banální technika na úrovni mateřské školky, co? Věřte nebo ne, pořádají se o ní dokonce kurzy! Jak vypadá kurz, kde se učíte natáhnout kuchyňskou minutku, netuším. Fígl Pomodora si jistě osvojíte i bez něj, s jakýmkoliv budíkem. (sám název techniky odkazuje na kuchyňskou minutku ve tvaru rajčete)

Technika Pomodoro má jedinou funkci - dává jasně vymezený čas, po který OPRAVDU pracujete. Je to takový time-manager, který nad vámi bdí, abyste makali. Ocení ho podle mě hlavně freelanceři, ale vůbec všichni, kdo bojují s tolik mediálně omílanou prokrastinací. Během necelé půlhodiny se do úkolu opřete bez zbytečného rozptylování, zato s ohraničeným časovým limitem. A s výhledem na pauzu.

Ani jsem tomu nevěřila, ale na seminárku mi stačily tři Pomodora. Tipuju, že bez téhle techniky bych psala celé odpoledne a možná ještě zítra. Jasně, fixlovat se dá i s Pomodorem, ale podvádíte sami sebe. Your choice.

Nakonec jsem si ale postaru nastavila budík na mobilu. Moje nová minutka je sice superdesignová, ale taky každou sekundu tiká. :) Ale třeba někomu vyhovuje to dramatický odpočítávání času...

Vám všem šťastný nový rok 2014! A na všechny diplomky, seminárky, články, projekty a jiné výzvy přeju hodně síly! A doporučuju Pomodoro.



Další články o tématu:
Pomodoro technika na webu spisovatele Reného Nekudy
Naučte se Pomodoro na Psychologie.cz
Pomodoro - který nástroj je ten pravý na webu Mitvsehotovo.cz
The Pomodoro Technique na jakože ofišl stránce :)

Používáte Pomodoro nebo něco jiného?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.