Motivační videa? Ne, raději knihu!

10.05.2014 11:51

Varování: Při čtení tohoto článku hrozí několikahodinové sledování videí. :)

Mívám období, kdy sleduju jednu inspirativní přednášku za druhou. TEDx, Creative Mornings, Svoboda Naživo.... Teď zrovna mám období pauzy. Během té doby jsem si všimla, proč mi některé přednášky nesedí, zatímco jiné můžu vidět stokrát.

Nakopávací matroš stále k dispozici
Na YouTube najdete kvanta videí, na které prostě kliknete a čumíte. A některé přednášky opravdu stojí za to. Rozšíří vám obzory, poslechnete si různé lidi s různými pohledy na věc, pokývete hlavou nad jejich životními moudry... V jistý životní fázi vás můžou videa pohltit a taky dost nakopnout dopředu. Vlastně i tenhle blog vznikl po několikadenním flákání, opalování a sledování inspiračních videí. :)

Máte pocit, že NĚCO dělátetrn z paty recenze knih motivace přednášky tedx creative mornings
Videa ale za vás s ničím nepohnou. Pohnout se musíte především vy. O tom zajímavě píše Michal Kašpárek ve článku Mor jménem inspirace (jeho kontroverzní články dráždí dost lidí). Doporučuju přečíst taky reakci od Samuela Titěry Inspirace není sprosté slovo, který TEDx spolupořádá.

Ve zkratce: všeho moc škodí a po nějakém videonášupu si radši dejte pauzu, ať můžete nabytou inspiraci a motivaci využít v praxi. Osvědčila se mi funkce YouTube "Přehrát později", díky které nezapomenete na ty nejlepší kousky.

Češtině věřím
Hodně mě bavila videa v angličtině a trochu jsem jimi omlouvala ty hodiny sledování. Přece trénuju listening, ne? ;) Pak jsem ale zjistila, že americká stylizace mi nesedí. Krátké věty, dramatické pauzy, rétorika jak přes kopírák. Forma nad obsahem. Tyhle zásady inspiračních proslovů do Čech taky dorazily, ale i tak se tu osobité přednášky ještě drží. A samozřejmě, v češtině líp pochytávám případný "džouky" mezi řádky.

Naživo to má smysltrn z paty recenze knih motivace přednášky tedx creative mornings
Dřív jsem si nechápala, proč lidi platí stovky nebo tisíce korun za vstupenky, když jsou pak videa dostupná online. Teď už jo. Potkat se s podobně naladěnýma lidma, pokecat, navázat kontakty a vůbec nechat na sebe působit pozitivní atmosféru je trochu jinej zážitek, než když koukáte na video mezi uklízením a krájením cibule. Chce to prostě vyrazit mezi lidi. Proto si daleko větší inspiraci odnesu třeba z kurzů Naučmese - nejen díky poznatkům a osobnosti lektora, ale i díky ostatním účastníkům.

Intimčo s knihou
Nemůžu si pomoct, ale knížky a texty mě stále inspirují víc než kdejaká 20minutová speech. Zkuste si něco podtrhnout ve videu. :) O myšlenkách, které si přečtu, se mi líp přemýšlí. Asi i proto, že vyměnit knížku za jinou trvá krapet dýl než jen kliknutí na další video.

Ten čas na přemýšlení je důvod, proč mi dávají smysl knihy osobn(ostn)ího rozvoje. A proto na Trnu z paty jsou recenze knih. :)

Videa jsou zkrátka dobrý sluha, špatný pán. Na závěr ale nemůžu nepřidat pár odkazů. Doporučuju následující videa, máte-li pár hodin navíc... :)
Jaroslav Dušek o dětech - a vůbec všechna videa od Duška jsou boží
Bára Šťastná o štěstí - štěstí není BOMBA, ale přichází po kouskách
Radvan Bahouh o nejlepší investici - štěstíčku se samozřejmě musí jít naproti
Tomáš Šebek o Lékařích bez hranic - vtipně o nevtipných věcech
Drahomíra Miklošová o stavění a boření - až si budete říkat "nejde to"

Jaké video vás inspirovalo a motivovalo?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.