Michael Heppell: Jak získat hodinu denně

22.10.2013 09:22

Trn z paty recenze knih Jak získat hodinu denněTakový popík mezi knihami o time managementu - a to myslím jako kompliment, nikoliv jako urážku! Přece v jednoduchosti je kouzlo celé organizace. V knížce Jak získat hodinu denně totiž zjisíte, jak po kouskách ušetřit čas a zabývat se tím skutečně podstatným, co nutně musíte nebo co opravdu chcete dělat.

Každá kapitola knížky začíná několika větami, které vás nabudí k přečtení. Mě například nalákalo "pochopíte, proč vás seznamy povinností stojí čas", protože na seznamy já jsem maniak. (Tady si dovolím prozradit pointu: problém je v tom, že začneme s těmi nejjednoduššími úkoly, takže v podstatě prokrastinuju s dobrým pocitem, že jsem aktivní. S tím opravdu důležitým ale nijak nehnu).

Tolik tipů v tenké knížce jsem ani nečekala. Věděli jste třeba, že pracovní porady se vyřídí rychleji, když se konají ve stoje? :) Že opravdu můžete říct někomu ne, aniž by se cítil odmítnutý? Že spousta lidí vám požírá váš čas a jak byste jim měli určit mantinely? Že určení pěti nejdůležitějších úkolů na další den vám zachraní hodiny týdně, protože fungují daleko líp než seznam o 40 položkách? (to je asi nejzásadnější rada z knihy)


Verdikt

Než se pustíte do, s prominutím, sofistikovanějšího návodu time managementu typu GTD (Getting Things Done), tohle je ideální start. Hned na začátku vás Michael Heppell upozorní, ať knihu nečtete celou. Já ale neodolala. o:-) Kromě kapitoly o velkém úklidu a organizaci všech papírů jsem se dozvěděla zajímavé tipy. Nadchlo mě dělení dní na dny klíčové, zařizovací a dny pro mě nebo jak nakládat se svojí intuicí pomocí mince. Rady týkající se kariéry se hodně kryjí s tím, co radí Tim Ferris ve svém Čtyřhodinovém pracovním týdnu.

 

Komu se bude líbit knížka Jak získat hodinu denně? Tomu, kdo

  • považuje GTD, Sedm efektivních návyků apod. za moc velkou vědu
  • se domnívá, že z jeho režimu nejde nic vypustit a ani se do něj nic navíc nevejde
  • potřebuje poradit, jak eliminovat rušivé vlivy a lidi


Michael Heppell. Jak získat hodinu denně. Praha:Grada. 2012.
anglický originál: How to save an hour a day. Pearson Education Limited. 2011.
oficiální stránky autora a knihy


 

Kam dál na Trnu z paty?

recenze knihy Čtyřhodinový pracovní týden
recenze knihy Homo asapiens

Četli jste? Jak získáváte čas vy?

Kniha

Igor 03.04.2014
Clanok je super, aj knizka sa zda zaujimava, presne teraz s tym bojujem, len by ma zaujimalo ci si to aj Janka kupila a precitala, ci nestihla, lebo jej chybala hodinka? ;)

Re: Kniha

Monika 08.05.2014
Díky, jsem moc ráda, že se líbilo. :) Po knížce teď znova pátrám a asi ji pořídím do knihovničky na stálo.

Re: Kniha

Janka 08.05.2014
Jance chybělo více než hodinka! :D

Díky tvému článku ...

Janka 09.01.2014
Díky tvému článku jsem si tuto knížku poznamenala do diářku a hodlám si jí v nejbližší době přečíst! :)
Děkuji :)

Janka

Re: Díky tvému článku ...

Monika 02.02.2014
Janko, díky za hezký komentář. :-) Věřím, že se určitě bude líbit. Napiš pak, cos tomu říkala. :-)