Komfortní zóna - vystoupit, nebo rozšířit?

08.08.2013 21:01

Krátká definice komfortní zóny tak, jak ji chápu:
Komfortní zóna je oblast, ve které se cítíme dobře, bezpečně, nic vás nepřekvapí. Zkrátka zažitý stereotyp. Jistota. Pohodlnost. Vystoupit z ní obvykle znamená překonat počáteční obavy, možná i drobné překážky a hlavně udělat něco jinak obvykle.

Poprvé jsem se termínem "komfortní zóna" setkala na kurzech Naučme se. Jen tak si zajít na seminář pletení, blogování, parkování nebo třeba něčeho ostřejšího jako partnerské svazování (fakt to tam nabízejí!)? Divný, ale to je pro mě opravdu Výstup s velkým V. :)

Musím ale uznat, že na té myšlence "výstupu" ale něco je. V zajetých kolejích se nijak neposouváme, kreativita zůstává na bodu mrazu...chtě nechtě, pro nějaký ten progres se musí ze zóny ven. :)

Svůj přístup ke změnám ale odbourávám jen velmi opatrně, proto moc mě potěšila knížka Čtyřhodinový pracovní týden od Tima Ferrise. Nemluví totiž o výstupu z komfortní zóny, ale o jejím rozšíření. To už nezní tak děsivě, ale nenásilně, postupně... Jen jedno slovo mi vlastně vysvětllilo, že změny nemusí být něčím mimo mojí zónu - prostě ty neobvyklé zážitky/změny/novinky do ní zahrnu!

Příklady, které tu uvádím, jsou pro open-minded lidi brnkačka...Já i tak ale slavím úspěch, že jsem je vůbec nastartovala!
 

Moje rozšíření komfortní zóny Výsledky
šla jsem na squash (blázni v kleci) šílená sranda, super pohyb a půjdu ještě. fakt!
založila jsem si blog ohromný krok pro člověka, malý krok pro lidstvo :)
kafe stálo 39 Kč, já měla 38 Kč bylo z toho kafe i nejusměvavější okamžik dne

Super na výstupech/rozšíření (terminologii zvolte dle libosti) je, že vždycky z toho vyleze něco zajímavého a v 99,9 % taky zábavného. I kdyby to bylo jen spaní na balkóně místo v posteli, budete na to vzpomínat jako na bomba zážitek. Teda pokud se pro to nerozhodnete v mínus deseti...

Pokud chcete o komfortní zóně vědět víc, našla jsem pro vás zajímavé tipy na čtení:

  • e-book od Jesiky se super názvem KOMFORTNÍ ZÓNA: konečná stanice, vystupte (nečetl jste někdo?)
  • web Nestereo.cz - plný nekonvečních nápadů, jak sobě i ostatním zpříjemnit den (doporučuju například článek o dědečkových cestách po světě, o melounu zdarma nebo low cost týdnu, co se vymknul kontrole)
  • v okamžiku, kdy jsem článek dopsala, jsem objevila tenhle! Proč opustit zónu pohodlí :-)

A co vy? Jak si rozšiřujete komfortní zónu?

 

Kam dál na Trnu z paty?

Učte sebe a učte jiné. Na Naučmese.cz
recenze Čtyřhodinový pracovní týden
recenze 52 změn

Jak si rozšiřujete komfortní zónu?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.