Nejím, abych cestovala. Cestuju, abych jedla

01.09.2014 21:06

Obchody s oblečením nebo suvenýry mě nechávají chladnou. Postavte mě ale v jakýkoliv zemi do supermarketu a můžete si mě vyvednout za dvě hodiny. Baví mě objevovat i ty nejobyčejnější marmelády, sýry a cereálie... a pečivo... a másla!

Pokud někdo sledoval minulý týden mě a ségru v Marks&Spencer FOOD na Oxford Street, musel nabýt dojmu, že pocházíme z rozvojový země a nikdy jsme neviděly párky. A vlastně měl pravdu, celý regál s KVALITNÍMA párkama jsme v ČR opravdu nikdy neviděly.

Nebyl to ale můj první potravinový šok. Stejně tak se mi moc moc líbilo v londýnském Tescu (kvalitativně naprosto jinde než místní odpad), pařížské no-name večerce nebo australském Aldo alá Lidl.

Pochopitelně už samotné cestě předchází důkladná internetová gastro rešerše must-eat, ideálně doplněná antitipy "sem nechoďte", abych se vyhnula naštvání ze špatnýho jídla. To totiž dělá moji maličkost o dost nesnesitelnější než obvykle. Můj drahý může vyprávět několik nelichotivých historek z našich cest, kdy se špatný jídlo sešlo ještě navíc se špatnou obsluhou. Ugh!

Aspoň už ale ví, jak na mě. Třeba když jsem na výletě v Římě chytla psotník z hromady lidí na Španělských schodech, takticky mě odklidil do pizzerky poblíž. Prskala jsem, že na žádný blbý jídlo nejdu... ale pizza byla boží a ještě se ukázalo, že ji doporučují v průvodcích. Krize byla zažehnána trochou těsta s bresaolou a rukolou. I´m sorry what I said when I was hungry....

Má představa volných dní se zkrátka pojí s vonícím cappuccinem, provensálskou zeleninovou směsí nebo třeba steakem (samozřejmě medium). Na nedávném výletě na Vysočině ale jako by mi hospodští vzkazovali, že jim s tím můžu leda... Takže zaplaťpánbůh za globalizaci: Mekáč u déjedničky poskytl aspoň to kafe. Na cestě zpět byly mé chuťové buňky zachráněny v nenápadné hospůdce ve Žďáru nad Sázavou, a to poctivou sekanou s kaší.

Vůbec si myslím, že jídlo léčí dlouhodobě a samozřejmě působí i na naši náladu. A kdo říká, že ne, ten nikdy neochutnal pořádný brownies. Ideálně home-made nebo z toho Marks&Spencer.

Kam dál na Trnu z paty?

blog Proč blogy o bydlení vypadají jinak než naše životy
blog Proč jsem postrach kuchyně

Je tady taky nějaký gastromaniak, nebo jsem jenom já divná?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.