Co šetří můj čas

03.11.2013 19:53

Sepsala jsem osm nejobyčejnějších, ale nejužitečnějších rad, které mi pomáhají šetřit čas.

  • "Kde se sejdeme? Mně je to jedno." Tohle strašně žere čas! Přemisťování z místa A do místa B, když pak ještě musíte na místo C. Uff! Neříkám, že máte lidi nutit, aby pořád jezdili za váma. Ale když se to mně hodí na AndTrn z paty recenze motivačních knih: co šetří časělu a druhýmu z Modřan je to jedno, tak proč se společně táhnout na Jiřák...
  • Mám v kabelce KáPéZetku - šikovnou malou taštičku, ve které mám vše NUTNÉ pro přežití ve městě. :) Korektor a tužka na oči, třtinový cukr do kafe, propiska, tužka z IKEA, občanka, vlhčený kapesníčky, gumička do vlasů, Ibalgin pro nejhorší chvíle...Místo dlouuuhého přehazování všech drobností, které se ztrácí na dně kabelky, prostě přemístím jen peněženku, diář a KPZ. Prostě must-have! Třeba na Fleru jich najdete hromadu...
  • Píšu si jakýkoliv nápad na dárek, který by se hodil pro rodiče, ségru, přítele nebo kamarádky. Povzdychne si někdo z vašich blízkých, že si vždycky přál superkvalitní čaj, který by si nikdy sami nekoupili? Tak na Vánoce máte zaručeně vystaráno! Vyhnete se kupování blbostí na poslední chvíli. Stačí jen naslouchat a nenááápadně datlovat do seznamu v mobilu (na kterých ujíždím :) - viz Buzerlístky neboli tudůčka). Úspěch dárku zaručen na 90 % (těch deset procent zahrnuje riziko, že si obdarovaný danou věc pořídí sám).
  • Pracuju na Internetu a když během práce narazím na zajímavé webovky, schovám si je nakonec a čtu až za odměnu. Ideálně si odkazy zadám do tabletu, abych měla co číst při cestě v MHD (viz poslední bod ve článku 8 věcí, které mě zabaví na cestách v MHD). Díky tomu si nenarušíte koncentraci.
  • S předchozím bodem souvisí i tenhle - co jde dělat v MHD, tím se doma nezdržuju.
  • Snažím se do sebe dostávat angličtinu a pouštím si různá videa a nahrávky. Sem tam poslouchám aktivně, ale většinou je používám jako kulisu. Říkám si, že snad v tý hlavě aspoň něco z toho zůstane. Doporučit můžu BBC Learning English, ale osobně neodolám seriálu The Friends. Ty si ale pouštím spíš při vaření, protože soustředit se na něco jiného u toho moc nejde. :) Dokonce jsem na YouTube našla sestřihy Přátel s řeckými titulkami, kterým jsem rozuměla! (chápejte, zatím můj největší řečtinářský úspěch...).
  • Cvičím 15 minut denně, a to ráno nalačno. Nastartuju se tím a hlavně - mám to za sebou! :) Jasně, často se mi nechce...rýmička atd. Ale nevyplácí se nechávat cvičení až na večer. To se prostě nedonutím (a když už, tak mě čeká aspoň půlhodina). Hlavní je si nedovolit se sebou diskutovat. Doporučuju všechno od Jillian Michaels, pokud máte radši přísnou paní trenérku, nebo Češku  Marušku (u ní ale vypínám zvuk).
  • Sice se říká, že se nemaj dělat dvě věci najednou, ale porušuju to. Třeba u žehlení. Vymlouvám se na něj, když se chci podívat na nějakej duchaplnej pořad typu Vyvolení. ;) Moje vize je, že si jednou pořídím eliptical a budu mít podmínku "Čumíš na telku? Tak makej!"

Co ještě musím vytunit
(aneb uspořený čas pak promarním následujícím způsobem...)

  1. Omezit Facebook a mail. Vážně nevím, proč tam tak často lezu.
  2. Dělat věci od těch nejdůležitějších po ty nejméně důležité...
  3. Časopisy, metla lidstva. Ale odolejte, když máte za sebou hroznej den a přijde vám do schránky nový Apetit. o:-)


Tipy na další čtení
Devět aplikací pro iPad, které šetří čas - na praktickém webu MítVšeHotovo.cz
ŠetřímeČas.cz - projekt shromažďující zajímavá videa a zajímavé články
Vstávejte v pět hodin, vyplatí se to - ehm, budík nařizuju postupně..zatím jsem na osmé

(obrázek zdroj https://halmil.blog.cz/0803)

Co šetří čas vám?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.