8 věcí, které mě zabaví na cestách v MHD

10.10.2013 22:32

I bez internetu v mobilu a her s Angry Birds mi cesta MHD utíká. Během cestování se dá totiž perfektně využít čas ke všemu možnému. Jedete třeba půlhodiny do práce, půlhodiny zpět - takže máte hodinu volného času! A pak že není kdy číst...Pche!

Nemám chytrý telefon, ani ho zatím neplánuju mít. Často si vystačím jen s poznámkami nebo úkoly v mobilu. Moje cesty jsou vlastně jedna velká sebeorganizace a jeden velký seberozvoj. :)

Co tedy dělám v busu, tramvajích a metru?

1) Agenda diáře. Zapisuju vše, co chci udělat (a i všechny akce zpětně). Zjišťuju, co mě čeká příští týden, organizuju. Snažím se všechny aktivity rozdělit tak, aby mi cesty navazovaly.
2) Učím se angličtinu. Založila jsem si slovníček. Nakopl mě k tomu úvodní test na univerzitní hodině angličtiny, ve kterém jsem skončila předposlední. Ego to neslo těžce, a tak jsem několik měsíců pečlivě zapisovala každé neznámé slovo a v metru pak pilně pročítala. Na konci semestru byl můj test druhý nejlepší (prakticky ale "my English still sucks"). Jestli vás nebaví biflovat obyč slovíčka, doporučuju mluvník s hromadou užitečných obratů - dělá se ve víc jazycích.
3) Učím se řečtinu. Střídavě ve vlnách ji studuju/nestuduju už pár let. Ale když se do toho položím, nepustím učebnici z ruky. Jen nedoporučuju číst texty v řečtině v pozdějších nočních hodinách. Opilí spolucestující bývají podivnými znaky tuze zaujati a snaží se zapříst hovor.
4) Vymýšlím choreografie pro skupinu a kurzy. Když mě potkáte se sluchátky v uších, jak se snažím o rádoby nenápadné, lehce trhané pohyby, právě mám kreativní chvilku...Hudbu samotnou už v MHD poslouchám spíš výjimečně.
5) Plánuju Co musím zaplatit? Kam mám jet co zařídit? A nebo co budu dělat za rok touhle dobou? Můžu si vůbec dovolit jet někam na dovolenou? Komu co koupím letos k Vánocům?...Jak se do toho dám, sotva by mi stačila trasa Zličín-Černý Most.
6) Dělám si seznamy. Já a seznamy, to je samostatná kapitola (viz Buzerlístky neboli tudůčka). Nejvíc se mi na seznamy osvědčily obyčejné poznámky v mobilu. Paráda, když pak umazávám jednotlivé řádky nebo dokonce (!) celý list smažu... :))
7) Píšu sms. Lidem, kterým jsem neodpověděla, kteří mají svátek nebo narozky, se kterými chci něco dohodnout... Volání se snažím omezit, ať neotravuju okolí (stejně většinou nic neslyším).
8) Čtu knížky nebo články. Jak v tabletu, tak papírově podle toho, jak se mi podaří lov v knihovně (ideálně do recenze sem na blog).

TIP pro spisovatele:
V MHD najdete hrooomadu námětů k psaní! Každý cestující si nese svůj vlastní příběh a záleží na vás, jak to využijete a zpracujete. Doporučuju taky stránku Divnolidi v MHD - co obrázek, to perla. Smát se budu do tý doby, než tam někdo přidá mě...

Co na cestách nedělám

  • Moc nečtu povinné materiály do školy - otravnou cestu si spíš zpříjemňuju. Obvykle se u odbornějších textů potřebuju soustředit a to v MHD (zvláště při přestupování) nezvládám. Maximálně prolistuju a dělám první letmé čtení. Když už ale něco do školy čtu, nosím materiály vytištěné a potrhávám. Na rozdíl od "tabletové" verze si přečtené texty líp pamatuju a líp se mi v nich pak hledá.
  • Kupování nových časopisů, aby mi cesta utekla, jsem si zakázala. Sem tam mě ale s vybranými tituly potkáte, mám dvoje předplatné. ;)
  • Sudoku, křížovky, hry. Pro mě nuda bez užitku. Nechci zabíjet čas.

Co děláte na cestách vy?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.