Právo sedět, chlap v ponožkách a jiné příběhy z metra

24.11.2013 19:32

Pochválil vám někdy muž kabelku? Mně jo. V metru. Byl to bezdomovec, co s sebou táhl obří růžovo-tygrovanou taškou na kolečkách. Tu kabelku už samozřejmě nenosím.

Metro mě celkem baví, dokonce jsem o něm psala svoji bakalářku (která ale mě, vedoucího, aTrn z paty recenze motivačních knih: příběhy z metra, mám právo sedětni oponenta tolik nebavila).
Sice při cestě nemáte žádný výhled jako v tramvaji, ale i tak se dá celkem slušně zabavit. Moje cesty se už dva roky odehrávají převážně na metru B a i když nám tu nejezdí žádný komunikační vagón, o komunikaci tu rozhodně není nouze. A nemusí to být zrovna výstup typu "Mám právo sedět".

Kolikrát jde o banality. Ukořistili jste místo a pak nevíte, kam s očima, když přímo před vámi někdo mačká zadek své něžné polovičky. Posloucháte klučinu vracející ho se zjevně z nějaké LARP akce, jak trpělivě zodpovídá dotazy spolucestujících, z jaké doby že přichází. Nebo se snažíte s ostatními spolucestujícími nesmát řečem, které vedou dva hiphopeři (ano, tento ohrožený druh se stále vyskytuje).



O příbězích lidí v metru mě ale donutila přemýšlet jedna z cest v tomhle týdnu...

Šílená kosa. Půl desátý. Lidi nacpaný v zimních kabátech, nikdo se nesměje. Všichni jsme rádi, že máme den z krku.
"Jste normální???"
Asi třicetiletá žena strká do brýlatého muže před sebou, který evidentně fotil něco, co neměl. Že by jí to strkal pod sukni?, napadne mě.

Strašně dlouhou dobu mi nedochází, co se děje. Pak si všimnu. Naproti stojí muž v kraťasech, bez bot. Na nohou jen ponožky a strašně se klepe zimou. Nemůže ani mluvit, jak se třese. Ten chlap si ho fotil, aby to dal na net! Lovil pro Divnolidi...

Zamrazilo mě. Ne zima, ale ta situace. Co se stalo člověku, který jede v metru takhle? Někdo se mu pomstil? Vyhodila ho manželka z domu? Přepadli ho? Nebo jen blbá sázka? Debilní kecy Pražáků jsou vtipný. Ale není vtipný, že nejsme schopný nic udělat. Ve strachu, aby se nám něco nestalo, děláme, že nic nevidíme.

Ta paní se ho zastala jako jediná. A já zůstala sedět. Jako všichni. Mám na to právo...?
A jaký je váš příběh?



Mohlo by vás zajímat:
- 8 věcí, které mě zabaví na cestách v MHD

Co jste zažili v metru vy?

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.